سبزینو , بازار میوه و تره بار ایران

سبزینو , بازار میوه و تره بار ایران

صادرات محصولات کشاورزی , خرید و فروش عمده , قیمت فلفل دلمه ای , پاپریکا , پودر و ادویه جات , زعفران
سبزینو , بازار میوه و تره بار ایران

سبزینو , بازار میوه و تره بار ایران

صادرات محصولات کشاورزی , خرید و فروش عمده , قیمت فلفل دلمه ای , پاپریکا , پودر و ادویه جات , زعفران

فلفل دلمه رنگی و تفاوت رنگ

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که تفاوت رنگ فلفل دلمه ای در چیست و آیا رنگ های مختلف فلفل دلمه، طعم و خواص متفاوتی دارد؟ این مقاله را مطالعه کنید تا با تفاوت رنگ های فلفل دلمه آشنا شوید.

تفاوت رنگ فلفل دلمه

بهتر است ابتدا با روند تغییر رنگ فلفل دلمه آشنا شویم. وقتی بذر این میوه گلخانه ای کشت می شود، ابتدا بوته تشکیل و سپس میوه دهی آغاز می شود. رنگ میوه فلفل دلمه در ابتدا سبز و سپس به مرور زرد، نارنجی و قرمز خواهد شد که رنگ قرمز نشانه بلوغ کامل میوه است و بطور کامل رسیده است. که این روش به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد. چون باید بذر قرمز رنگ که تقریبا دو برابر سبز قیمت دارد، تهیه شود.

تفاوت فلفل دلمه رنگی با سبز

متاسفانه مردم ایران، اکثرا فلفل دلمه ای را با رنگ سبز آن می شناسند و به همین دلیل هنگام خرید فلفل دلمه ای، رنگ سبز آن را انتخاب می کنند. پس برای گلخانه دار یا کشاورز خرید بذر فلفل دلمه رنگی که گرانتر از سبز است، توجیهی ندارد و ایشان از ابتدا بذر میوه سبز رنگ را تهیه و کشت می کند تا براحتی خریدار فلفل دلمه در یازار میوه تره بار، محصولاتش را خریداری کند.

پس محصول سبز رنگی که شما از بازار میوه تهیه می کنید، از کشت بذر فلفل دلمه ای سبز حاصل شده و به دلیل ارزان تر بودن قیمت بذر سبز نسبت به رنگی، قیمت تمام شده آن نیز ارزانتر می باشد.

اما در مورد فلفل دلمه ای رنگی باید بدانید که هر رنگ آن بذری جداگانه دارد. در بازار میوه و تره بار ایران و همچنین در سوپر های میوه فروشی آنلاین و فیزیکی، تنها چهار رنگ سبز، قرمز، نارنجی و زرد را تا کنون مشاهده نموده اید. جالب است بدانید که رنگ فلفل دلمه ای بجز این رنگ ها شامل رنگ سفید، مشکی، بنفش و چند رنگ دیگر نیز هست که در بازار میوه و تره بار ایران، موجود نمی باشد.

تفاوت قیمت فلفل دلمه ای

نکته اول، تفاوت قیمت است. فلفل دلمه ای رنگی تقریبا دو برابر رنگ سبز، قیمت دارد. چرا؟

اگر بذر رنگی کشت و در مراحل مختلف رشد این محصول برداشت شود، به دلیل اینکه در زمان برداشت محصول قابل مصرف، رنگ فلفل دلمه، سبز می باشد، قیمت آن ارزانتر از رنگی خواهد بود. چرا که هزینه نگهداری و مراقبت آن به دلیل چیدن زودهنگام، کاهش می یابد.

اما در ایران، تفاوت اصلی قیمت فلفل دلمه رنگی با سبز، قیمت بذر آن است. بذر رنگی از بذر سبز گرانتر و به همین دلیل قیمت میوه رنگی از میوه سبز، گرانتر خواهد شد.

تفاوت مواد غذایی موجود در فلفل دلمه رنگی و سبز

آیا میزان ویتامین و بتاکاروتن موجود در فلفل دلمه سبز و رنگی متفاوت است؟ آنتی اکسیدان چطور؟ در ادامه توضیح مختصری می دهیم…

به میزان ویتامین موجود در فلفل دلمه قرمز و رنگی، تقریبا دو برابر میوه سبز رنگ می باشد. ویتامین C از آنتی اکسیدان هاست و زمانی که می گوییم میزان ویتامین ث موجود در فلفل رنگی دوبرابر سبز و یعنی آنتی اکسیدان موجود در فلفل دلمه رنگی، بیشتر از سبز است.

ماده ای به نام بتاکاروتن در فلفل دلمه رنگی، تقریبا ۹ برابر سبز رنگ است.

امیدواریم این مقاله، پاسخی باشد به سوالاتی که در ذهن شما در مورد فلفل دلمه وجود داشت. اگر این مقاله را مفید می دانید، آن را با دوستان خود رد شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تفاوت طعم

طعم میوه سبز رنگ، از طعم میوه رنگی فلفل دلمه، تلخ تر است. نوع رنگی مزه روه به شیرینی دارد …


صادرات فلفل دلمه ای رنگی

  • تیم تامین سبزینو، از تامین با کیفیت ترین نوع فلفل دلمه رنگی صادراتی تا صادرات آن به کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایگان ایران، در کنار شماست.
  • جهت خرید این محصول با کارشناس فروش و سرپرست دپارتمان صادرات سبزینو، خانم زهره نوروزی و با شماره ۰۹۱۳۱۰۰۹۳۴۲ تماس حاصل نمایید.
  • استعلام قیمت فلفل دلمه رنگی، بصورت تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش سبزینو.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.