سبزینو , بازار میوه و تره بار ایران

سبزینو , بازار میوه و تره بار ایران

صادرات محصولات کشاورزی , خرید و فروش عمده , قیمت فلفل دلمه ای , پاپریکا , پودر و ادویه جات , زعفران
سبزینو , بازار میوه و تره بار ایران

سبزینو , بازار میوه و تره بار ایران

صادرات محصولات کشاورزی , خرید و فروش عمده , قیمت فلفل دلمه ای , پاپریکا , پودر و ادویه جات , زعفران

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فلفل دلمه ای

تعیین قیمت فلفل دلمه ای

اگر در حوزه محصولات کشاورزی فعالیت داشته باشید، دانستن این موضوع که چه عواملی تعیین کننده قیمت نهایی یک محصول است، خالی از لطف نیست. در این مقاله به عوامل تعیین کننده قیمت فلفل دلمه ای در بازار صادراتی می پردازیم. چه زمانی قیمت ها افزایش و چه زمانی کاهش می یابد؟ هر محصولی از زمان کاشت تا زمان برداشت هزینه هایی را به کشاورز تحمیل می کند. از خرید بذر تا هزینه حمل به انبار جهت بسته بندی. هزینه های اجتناب ناپذیری که اگر نادیده گرفته شود، به سرمایه تولید کننده یا کشاورز ضرر وارد می شود.

قیمت ارز خصوصا دلار

بذر فلفل دلمه ای رنگی صادراتی، وارداتی است. قیمت ابتدایی ترین مورد برای کشت و پرورش فلفل دلمه ای، یعنی بذر، تحت تاثیر نوسانات ارز، دستخوش تغییر می شود. اولین و کلیدی ترین عامل از عوامل تاثیر گذار بر قیمت فلفل دلمه ای رنگی، دلار است.

هزینه نگهداری محصول

همانگونه که می دانید، از زمان کاشت بذر فلفل دلمه ای رنگی تا زمان برداشت آن، بوته و میوه ها نیاز به مراقبت در برابر انواع بیماریها و آفاتی که در گلخانه، محصول را تهدید می کند، دارد. انواع سم، کود، هزینه آبیاری، برق و کارگر، از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی فلفل دلمه می باشند.

کاهش عرضه فلفل دلمه ای رنگی

در ماه های مشخصی از سال، عرضه فلفل دلمه ای کاهش می یابد و باعث افزایش قیمت آن می شود. این قانون بازار است. هر گاه عرضه کاهش می یابد، قیمت افزایش پیدا می کند.

افزایش تقاضا

برعکس آن نیز وجود دارد. میزان عرضه محصول کاهش پیدا نمی کند. اما به دلایل مختلف تقاضا برای فلفل دلمه ای رنگی افزایش می یابد. که در این شرایط با افزایش تقاضا، شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود.

قوانین موقت و موانع گمرکی

برخی مواقع، به دلیل کمبود محصولی در بازار داخلی و با هدف تامین این بازار، دولت بصورت موقت صادرات یک محصول را متوقف یا محدود می کند. در چنین شرایطی قیمت آن محصول در بازار افزایش می یابد.

سایر موارد مانند هزینه بارگیری تا انبار، سورتینگ و بسته بندی، لیبل گذاری و پالت از عوامل تاثیر گذار بر قیمت فلفل دلمه ای رنگی می باشد.


  • شما می توانید فلفل دلمه رنگی صادراتی را با مناسب ترین قیمت و بدون واسطه از طریق تیم تامین سبزینو خرید کنید.
  • برای ارتباط با کارشناش فروش و سرپرست تیم تامین سبزینو، خانم زهره نوروزی با شماره ۰۹۱۳۱۰۰۹۳۴۲ تماس بگیرید.
  • قیمت فلفل دلمه ای رنگی در سایت بصورت روزانه به روز رسانی می شود. لطفا برای استعلام قیمت امروز، با واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.
  • صادرات فلفل دلمه به روسیه توسط دپارتمان صادرات سبزینو قابل انجام است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.